Brev:
Min datter spiser ikke nok
5. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Min datter spiser ikke nok
Hej Helen
Min datter er 3 måneder gammel. Hun vejede 2790 gram og var 48 cm lang ved fødslen, og vejer p.t. 4800 gram og er 61 cm lang. Hun spiser kun omkring 650 ml MME om dagen ligenu. Hun får kun flaske. Jeg er lidt bekymret, da hun er sprunget en vækstkurve ned ved sidste SP-besøg.
Min egen SP synes jeg skal vække hende om natten for at hun kan få de sidste 100-150ml. Problemet for mig er, at hun bare sover så godt om natten. Hele vores liv har bare ændret sig radikalt siden hun begyndte at sove igennem, og jeg er dødbange for at vi kommer tilbage til den måde det var før.
Hun virker ikke til at mistrives, nærmest tværtimod. Hun er rund, glad og har dobbelt hage og hun vågner aldrig om natten som hun vel ville gøre, hvis hun var sulten. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Hun udvikler sig jo ellers som hun skal.
Hvad vil du råde mig til?
Håber virkelig på at du kan hjælpe mig til at tage en beslutning. Kan det være fordi hullerne i sutteflasken er for små? Hun virker meget utålmodig og rastløs når hun spiser. Som om hun ikke rigtig kan koncentrere sig. Kan ikke finde ud af om det bare er fordi hun ikke rigtig er sulten, eller hvad det kan være.
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Louise